Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Agamben’S Political Ontology of Nudity in Literature and art (Literary Criticism and Cultural Theory) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
218
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367204808
N° edición
1

Agamben’S Political Ontology of Nudity in Literature and art (Literary Criticism and Cultural Theory) (en Inglés)

Frances Restuccia (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Agamben’S Political Ontology of Nudity in Literature and art (Literary Criticism and Cultural Theory) (en Inglés) - Frances Restuccia

Libro Nuevo

$ 119.030

$ 238.060

Ahorras: $ 119.030

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 16 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Agamben’S Political Ontology of Nudity in Literature and art (Literary Criticism and Cultural Theory) (en Inglés)"

This volume develops the central (though neglected) Agambenian concept of nudity along with its crucial political implications. The book discovers within The Use of Bodies a philosophical path to Agamben’s "ontology of nudity," as it is subtended by his notion of the messianic―a dual temporality of form in motion reflected in the image of a whirlpool that is autonomous although no drop of water belongs to it separately. Drawn from Paul and Benjamin (rather than Derrida), Agamben’s messianic is elaborated in this study through its embodiment in literature―Woolf’s To the Lighthouse, James’s The Aspern Papers, Brodsky’s Watermark, and Mann’s Death in Venice―in response to Agamben’s insistence on the wedding of poetry and philosophy. In particular, Coetzee’s Disgrace gives poetic form to Agamben’s focus on the dissolution of the human/animal border, the salvation of the unsavable, and "nudity"―all to illustrate Agamben’s Open without a closedness. This text shows how art serves as the house of philosophy also by taking up the nude in visual art, making the case that, in comprising chronos and kairos (the two messianic components of Agamben’s ontology of nudity), art demonstrates the constitution of form-of-life for the viewer. Emphasizing Agamben’s privileged non-unveilability/nudity, this book finally examines two major missed encounters, with Heidegger and Lacan, philosophers of the veil. Veiling to Agamben correlates with the sovereignty/bare life structure of the exception, which his ontology of nudity is meant to deactivate―as there is no such thing as a bare life.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes