Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Being Fair With Kids: School Leaders Need to Assess the Potential Impact of Their Decisions (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
190
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781475855616
N° edición
2

Being Fair With Kids: School Leaders Need to Assess the Potential Impact of Their Decisions (en Inglés)

Jim Dueck (Autor) · Rowman & Littlefield Publishers · Tapa Dura

Being Fair With Kids: School Leaders Need to Assess the Potential Impact of Their Decisions (en Inglés) - Jim Dueck

Libro Nuevo

$ 28.340

$ 56.670

Ahorras: $ 28.330

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 3 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 15 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Being Fair With Kids: School Leaders Need to Assess the Potential Impact of Their Decisions (en Inglés)"

The current practice of having children begin school within a twelve-month cohort is unfair but can be ameliorated by incorporating a dual-entry system. Such a reform effort will dramatically reduce failure, improve student achievement at all levels, while reducing expenditures. Many students are penalized from maximizing their academic potential simply by being born at the wrong time of the year. Not only is there a significant decline in achievement for students born in the second half of the year but they also experience higher rates of failure which negatively impacts self-esteem and reduces future success. Meanwhile, more capable students experience unfairness because of the school's extraordinary effort at helping their failing students. With so much focus on the weak, many strong students are held back from achieving their potential. Parents agonize over when to begin their child's formal education but lack data for making informed decisions. Educators understand the issue intuitively but decision makers lack data for justifying reform. These informational needs are now available.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes