HOT SALE: Miles de libros hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Cuba and the Tempest: Literature and Cinema in the Time of Diaspora (Envisioning Cuba) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2006
Idioma
Inglés
N° páginas
264
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
807856835
ISBN13
9780807856833

Cuba and the Tempest: Literature and Cinema in the Time of Diaspora (Envisioning Cuba) (en Inglés)

Eduardo GonzÁLez (Autor) · The University Of North Carolina Press · Tapa Blanda

Cuba and the Tempest: Literature and Cinema in the Time of Diaspora (Envisioning Cuba) (en Inglés) - Eduardo GonzÁLez

Libro Nuevo

$ 9.080

$ 15.130

Ahorras: $ 6.050

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 70 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 27 de Agosto y el Martes 03 de Septiembre.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Cuba and the Tempest: Literature and Cinema in the Time of Diaspora (Envisioning Cuba) (en Inglés)"

In a unique analysis of Cuban literature inside and outside the country's borders, Eduardo Gonzalez looks closely at the work of three of the most important contemporary Cuban authors to write in the post-1959 diaspora: Guillermo Cabrera Infante (1929-2005), who left Cuba for good in 1965 and established himself in London; Antonio Benitez-Rojo (1931-2005), who settled in the United States; and Leonardo Padura Fuentes (b. 1955), who still lives and writes in Cuba. Through the positive experiences of exile and wandering that appear in their work, these three writers exhibit what Gonzalez calls "Romantic authorship," a deep connection to the Romantic spirit of irony and complex sublimity crafted in literature by Lord Byron, Thomas De Quincey, and Samuel Taylor Coleridge. In Gonzalez's view, a writer becomes a belated Romantic by dint of exile adopted creatively with comic or tragic irony. Gonzalez weaves into his analysis related cinematic elements of myth, folktale, and the grotesque that appear in the work of filmmakers such as Alfred Hitchcock and Pedro Almodovar. Placing the three Cuban writers in conversation with artists and thinkers from British and American literature, anthropology, philosophy, psychoanalysis, and cinema, Gonzalez ultimately provides a space in which Cuba and its literature, inside and outside its borders, are deprovincialized.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes