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portada Cultural Diversity in the French Film Industry: Defending the Cultural Exception in a Digital Age (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
278
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.0 x 14.8 x 1.5 cm
Peso
0.35 kg.
ISBN13
9783030072735

Cultural Diversity in the French Film Industry: Defending the Cultural Exception in a Digital Age (en Inglés)

Sarah Walkley (Autor) · Palgrave MacMillan · Tapa Blanda

Cultural Diversity in the French Film Industry: Defending the Cultural Exception in a Digital Age (en Inglés) - Walkley, Sarah

Libro Nuevo

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  • Estado: Nuevo
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Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "Cultural Diversity in the French Film Industry: Defending the Cultural Exception in a Digital Age (en Inglés)"

This is the first book to examine whether France's ongoing defence of the cultural exception as a means to maintain cultural policies and defend cultural diversity is justifiable in the digital age. It questions whether the arrival of new players such as Apple and Netflix makes defence impossible, and whether an explosion in the number of films available makes policies for cultural promotion increasingly unnecessary. The book takes a critical look at French film policy to establish whether it promotes cultural diversity across cinema and video on demand and the implications for ongoing defence of the cultural exception. Sarah Walkley ultimately makes the case for a more disciplined approach to discussion of the cultural exception and cultural diversity in France supporting ideological arguments about competition, freedom of expression, consumer choice and national identity with concrete evidence of the success of French policies in countering US film market dominance.

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El libro está escrito en Inglés.
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