Envío a LUKA en todos los libros que quieras  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Education and the Female Superhero: Slayers, Cyborgs, Sorority Sisters, and Schoolteachers (Education and Popular Culture) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
164
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781498596848

Education and the Female Superhero: Slayers, Cyborgs, Sorority Sisters, and Schoolteachers (Education and Popular Culture) (en Inglés)

Andrew L. Grunzke (Autor) · Lexington Books · Tapa Dura

Education and the Female Superhero: Slayers, Cyborgs, Sorority Sisters, and Schoolteachers (Education and Popular Culture) (en Inglés) - Andrew L. Grunzke

Libro Nuevo

$ 209.260

$ 290.640

Ahorras: $ 81.380

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 99 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 15 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Education and the Female Superhero: Slayers, Cyborgs, Sorority Sisters, and Schoolteachers (Education and Popular Culture) (en Inglés)"

Considering a variety of female superhero narratives, including World War II-era Wonder Woman comics, the 1970s television programs The Secrets of Isis and The Bionic Woman, and the more recent Buffy the Vampire Slayer, Education and the Female Superhero: Slayers, Cyborgs, Sorority Sisters, and Schoolteachers argues that they share a vision of education as the path to female empowerment. In his analysis, Andrew L. Grunzke examines female superheroes who are literally teachers or students, exploring examples of female superheroes whose alter egos work as schoolteachers or attend school during the workday and fight evildoers when they are outside the classroom. Taking a broader view of education, Grunzke argues that the superheroine in popular media often sees and articulates her own role as being an educator. In these narratives, female superheroes often take it upon themselves to teach self-defense tactics, prevent victimization, and encourage people (especially female victims) to pursue formal education. Moreover, Grunzke shows how superheroines tend to see their relationship with their adversaries as rehabilitative and educative, trying to set them on the correct path rather than merely subdue or dominate them.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes