Envío a LUKA en todos los libros que quieras  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Educational Research: The Attraction of Psychology (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Ilustrado por
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
184
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.0 cm
Peso
0.28 kg.
ISBN13
9789401781916

Educational Research: The Attraction of Psychology (en Inglés)

Paul Smeyers (Autor) · Marc Depaepe (Ilustrado por) · Springer · Tapa Blanda

Educational Research: The Attraction of Psychology (en Inglés) - Depaepe, Marc ; Smeyers, Paul

Libro Nuevo

$ 187.610

$ 260.570

Ahorras: $ 72.960

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 68 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 15 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Educational Research: The Attraction of Psychology (en Inglés)"

The closely argued and provocative contributions to this volume challenge psychology's hegemony as an interpretive paradigm in a range of social contexts such as education and child development. They start from the core observation that modern psychology has successfully penetrated numerous domains of society in its quest to develop a properly scientific methodology for analyzing the human mind and behaviour. For example, educational psychology continues to hold a central position in the curricula of trainee teachers in the US, while the language of developmental psychology holds primal sway over our understanding of childrearing and the parent-child relationship.Questioning the default position of modern psychology as a way of conceptualizing human relations, this collection of papers reexamines key assumptions that include psychology's self-image as a 'scientific' discipline. Authors also argue that the dogma of neuropsychology in education has demoted concepts such as 'emotion', 'feeling' and 'relationship', so that they are now 'blind spots' in educational theory. Other chapters offer a cautionary analysis of how misshapen notions of psychology can legitimize eugenics (as in Nazi Germany) and poison racial attitudes. Above all, has psychology, with its focus on individual merit, been complicit in hiding the impacts of power and privilege in education? This bracing new volume adopts a broader definition of education and childrearing that admits the essential contribution of the humanities to the proper study of mankind.This publication, as well as the ones that are mentioned in the preliminary pages of this work, were realized by the Research Community (FWO Vlaanderen / Research Foundation Flanders, Belgium) Philosophy and History of the Discipline of Education: Faces and Spaces of Educational Research.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes