HOT SALE: Miles de libros hasta 80% dcto.  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Foundations of Coopetition Strategy (Routledge-Giappichelli Studies in Business and Management) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032181271

Foundations of Coopetition Strategy (Routledge-Giappichelli Studies in Business and Management) (en Inglés)

Anna Minà; Giovanni Battista Dagnino (Autor) · Routledge Chapman Hall · Tapa Dura

Foundations of Coopetition Strategy (Routledge-Giappichelli Studies in Business and Management) (en Inglés) - Anna Minà; Giovanni Battista Dagnino

Libro Nuevo

$ 142.970

$ 238.290

Ahorras: $ 95.320

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 14 de Agosto y el Jueves 22 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Foundations of Coopetition Strategy (Routledge-Giappichelli Studies in Business and Management) (en Inglés)"

This book disentangles the foundations of coopetition (i.e., concurrent competition and cooperation) by exploring in-depth the intellectual legacy of Eastern and Western perspectives. In particular, it detects the foundations of coopetition in three Chinese streams of thought; Confucianism, Taoism, and Legalism, and in five Western schools of thought; David Hume, Adam Smith, Immanuel Kant, Georg Wilhelm Frederich Hegel and S ren Kierkegaard. In such a way, it unveils four logics used to tackle the essence of coopetition, respectively either/or, both/and, both/or, and either/and. The key objectives of the book are: firstly, to adopt a paradoxical lens to investigate the foundations of coopetition strategy. Secondly, to offer an interpretive framework that detects the different forms, tactics and patterns of coopetition. Thirdly, to discuss the implications of the framework proposed for other paradoxical strategies and to distil a bouquet of managerial implications. In such a way, the volume combines existing foundational perspectives with a contemporary interpretation of the coopetition phenomenon, thereby offering a valuable understanding of the current business and management world. The guiding principles of the book enable readers to extricate the dichotomy between the phenomenon of coopetition and coopetitive strategy, appraise the rationale for distinguishing between deliberate (planned) coopetition strategy and emergent (unplanned, but conscious) coopetition strategy, and understand how to deal with coopetition tensions.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes