Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Musical Symbolism in the Operas of Debussy and Bartók: Trauma, Gender, and the Unfolding of the Unconscious (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2004
Idioma
Inglés
N° páginas
360
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0195103831
ISBN13
9780195103830
N° edición
1

Musical Symbolism in the Operas of Debussy and Bartók: Trauma, Gender, and the Unfolding of the Unconscious (en Inglés)

Elliott Antokoletz (Autor) · Oup Usa · Tapa Dura

Musical Symbolism in the Operas of Debussy and Bartók: Trauma, Gender, and the Unfolding of the Unconscious (en Inglés) - Elliott Antokoletz

Libro Físico

$ 219.590

$ 439.170

Ahorras: $ 219.580

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 15 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Musical Symbolism in the Operas of Debussy and Bartók: Trauma, Gender, and the Unfolding of the Unconscious (en Inglés)"

Two early twentieth-century operas -- Debussy's Pelleas et Melisande (1902) and Bartok's Duke Bluebeard's Castle (1911) -- transformed the traditional major/minor scale system into a new musical language. This new language was based almost exclusively on interactions between folk modalities and their more abstract symmetrical transformations. Elliott Antokoletz reveals not only the new musical language of these operas, but also the way in which they share a profound correspondence with the growing symbolist literary movement as reflected in their libretti. In the symbolist literary movement, authors reacted to the realism of nineteenth-century theatre by conveying meaning by suggestion, rather than direct statement. The symbolist conception included a new interest in psychological motivation and consciousness manifested itself in metaphor, ambiguity, and symbol.In this groundbreaking study, Antokoletz links the new musical language of these two operas with this symbolist conception and reveals a direct connection between the Debussy and Bartok operas. He shows how the opposing harmonic extremes serve as a basis for the dramatic polarity between real-life beings and symbols of fate. He also explores how the libretti by Franco-Belgian poet Maurice Maeterlinck (Pelleas et Melisande) and his Hungarian disciple Bela Balazs (Duke Bluebeard's Castle) transform the internal concept of subconscious motivation into an external one, one in which fate controls human emotions and actions.Using a pioneering approach to theoretical analysis, Antokoletz, explores the new musico-dramatic relations within their larger historical, social psychological, philosophical, and aesthetic contexts.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes