promos de invierno hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Neoliberalism and Education: Rearticulating Social Justice and Inclusion (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
198
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
24.9 x 17.5 x 1.8 cm
Peso
0.52 kg.
ISBN13
9781138182530
Categorías

Neoliberalism and Education: Rearticulating Social Justice and Inclusion (en Inglés)

Bhopal, Kalwant ; Shain, Farzana (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Neoliberalism and Education: Rearticulating Social Justice and Inclusion (en Inglés) - Bhopal, Kalwant ; Shain, Farzana

Libro Físico

$ 187.730

$ 312.880

Ahorras: $ 125.150

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 23 de Julio y el Viernes 02 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Neoliberalism and Education: Rearticulating Social Justice and Inclusion (en Inglés)"

Neoliberalism and Education: Rearticulating Social Justice and Inclusion offers a critical reflection on the establishment of neoliberalism as the new global orthodoxy in the field of education, and considers what this means for social justice and inclusion. It brings together writers from a number of countries, who explore notions of inclusion and social justice in educational settings ranging from elementary schools to higher education. Contributors examine policy, practice, and pedagogical considerations covering different dimensions of (in)equality, including disability, race, gender, and class. They raise questions about what social justice and inclusion mean in educational systems that are dominated by competition, benchmarking, and target-driven accountability, and about the new forms of imperialism and colonisation that both drive, and are a product of, market-driven reforms. While exposing the entrenchment, under current neoliberal systems of educational provision, of longstanding patterns of (racialised, classed, and gendered) privilege and disadvantage, the contributions presented in this book also consider the possibilities for hope and resistance, drawing attention to established and successful attempts at democratic education or community organisation across a number of countries. This book was originally published as a special issue of the British Journal of Sociology of Education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes