promos de invierno hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Performance and Flowfield Measurements on a 10-Inch Ducted Rotor Vtol Uav (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
24
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
24.6 x 18.9 x 0.1 cm
Peso
0.06 kg.
ISBN13
9781289277208

Performance and Flowfield Measurements on a 10-Inch Ducted Rotor Vtol Uav (en Inglés)

Nasa Technical Reports Server (Ntrs) (Autor) · Chee Tung (Autor) · Preston Martin (Autor) · Bibliogov · Tapa Blanda

Performance and Flowfield Measurements on a 10-Inch Ducted Rotor Vtol Uav (en Inglés) - Martin, Preston ; Tung, Chee ; Nasa Technical Reports Server (Ntrs)

Libro Nuevo

$ 30.300

$ 42.080

Ahorras: $ 11.780

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Performance and Flowfield Measurements on a 10-Inch Ducted Rotor Vtol Uav (en Inglés)"

A ducted fan VTOL UAV with a 10-inch diameter rotor was tested in the US Army 7-by 10-Foot Wind Tunnel. The test conditions covered a range of angle of attack from 0 to 110 degrees to the freestream. The tunnel velocity was varied from 0 (simulating a hover condition) to 128 ft/sec in propeller mode. A six-component internal balance measured the aerodynamic loads for a range of model configurations. including the isolated rotor, the isolated duct, and the full configuration of the duct and rotor. For some conditions, hotwire velocity surveys were conducted along the inner and outer surface of the duct and across the downstream wake. In addition, fluorescent oil flow visualization allowed the flow separation patterns inside and outside of the duct to be mapped for a few test conditions. Two different duct shapes were tested to determine the performance effects of leading edge radius. For each duct, a range of rotor tip gap from 1%R to 4.5%R was tested to determine the performance penalty in hover and axial flight. Measured results are presented in terms of hover performance, hover performance in a crosswind, and high angle of attack performance in propeller mode. In each case, the effects of both tip gap and duct leading edge radius are illustrated using measurements. Some of the hover performance issues were also studied using a simple analytical method, and the results agreed with the measurements.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes