Compartir
Radical Information Literacy: Reclaiming the Political Heart of the IL Movement (en Inglés)
Andrew Whitworth
(Autor)
·
Chandos Publishing
· Tapa Blanda
Radical Information Literacy: Reclaiming the Political Heart of the IL Movement (en Inglés) - Whitworth, Andrew
$ 69.340
$ 126.080
Ahorras: $ 56.740
Elige la lista en la que quieres agregar tu producto o crea una nueva lista
✓ Producto agregado correctamente a la lista de deseos.
Ir a Mis Listas
Origen: Reino Unido
(Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el
Lunes 15 de Julio y el
Jueves 25 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.
Reseña del libro "Radical Information Literacy: Reclaiming the Political Heart of the IL Movement (en Inglés)"
What would a synthetic theory of Digital, Media and Information Literacy (DMIL) look like? Radical Information Literacy presents, for the first time, a theory of DMIL that synthesises the diversity of perspectives and positions on DMIL, both in the classroom and the workplace, and within the informal learning processes of society. This title is based on original analysis of how decisions are made about the relevance of information and the other resources used in learning, showing how society has privileged objective approaches (used in rule-based decision making) to the detriment of subjective and intersubjective perspectives which promote individual and community contexts. The book goes on to analyse the academic and popular DMIL literature, showing how the field may have been, consciously or unwittingly, complicit in the 'objectification' of learning and the disempowerment of individuals and communities. Alternative ways of conceiving the subject are then presented, towards a reversal of these trends.
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.
✓ Producto agregado correctamente al carro, Ir a Pagar.