promos de invierno hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Railroads and the Transformation of China (Harvard Studies in Business History) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
416
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780674368170
N° edición
1

Railroads and the Transformation of China (Harvard Studies in Business History) (en Inglés)

Elisabeth Köll (Autor) · Harvard University Press · Tapa Dura

Railroads and the Transformation of China (Harvard Studies in Business History) (en Inglés) - Elisabeth Köll

Libro Nuevo

$ 52.530

$ 72.960

Ahorras: $ 20.430

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 5 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 24 de Julio y el Miércoles 31 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Railroads and the Transformation of China (Harvard Studies in Business History) (en Inglés)"

As a vehicle to convey both the history of modern China and the complex forces still driving the nation's economic success, rail has no equal. Railroads and the Transformation of China is the first comprehensive history, in any language, of railroad operation from the last decades of the Qing Empire to the present. China's first fractured lines were built under semicolonial conditions by competing foreign investors. The national system that began taking shape in the 1910s suffered all the ills of the country at large: warlordism and Japanese invasion, Chinese partisan sabotage, the Great Leap Forward when lines suffered in the "battle for steel," and the Cultural Revolution, during which Red Guards were granted free passage to "make revolution" across the country, nearly collapsing the system. Elisabeth Koell's expansive study shows how railroads survived the rupture of the 1949 Communist revolution and became an enduring model of Chinese infrastructure expansion. The railroads persisted because they were exemplary bureaucratic institutions. Through detailed archival research and interviews, Koell builds case studies illuminating the strength of rail administration. Pragmatic management, combining central authority and local autonomy, sustained rail organizations amid shifting political and economic priorities. As Koell shows, rail provided a blueprint for the past forty years of ambitious, semipublic business development and remains an essential component of the PRC's politically charged, technocratic economic model for China's future.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes