Promos de Invierno hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Still Failing: The Continuing Paradox of School Desegregation (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2014
Idioma
Inglés
N° páginas
186
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781610489621

Still Failing: The Continuing Paradox of School Desegregation (en Inglés)

Stephen J. Caldas; Carl L. Iii Bankston (Autor) · Rowman & Littlefield · Tapa Dura

Still Failing: The Continuing Paradox of School Desegregation (en Inglés) - Stephen J. Caldas; Carl L. Iii Bankston

Libro Nuevo

$ 50.410

$ 84.010

Ahorras: $ 33.600

40% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 16 de Julio y el Jueves 25 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Still Failing: The Continuing Paradox of School Desegregation (en Inglés)"

Still Failing: The Continuing Paradox of School Desegregation is a significantly updated and revised version of Caldas and Bankston's previous book Forced to Fail: The Paradox of School Desegregation. The book includes an analysis of the most significant Supreme Court cases that have been decided in the ten years since the first edition of the book appeared. The authors consider the important implications of these recent rulings for the future of school desegregation in America's schools. Social capital theory is used to explain why schools and communities continue to be segregated along racial and ethnic lines. Still Failing also provides the most recent U.S. census and Department of Education statistics documenting the continuing segregation of American schools and districts. The book also continues to track the persistent racial achievement gap, using the newest ACT, SAT, and NAEP testing figures. Finally, the book considers what present segregation trends portend for future efforts to racially and ethnically integrate schools, and close achievement gaps. Additional key features of this book include: *Historical antecedents showing how and why American schooling became racially segregated *Social capital theory to explain school and community segregation *The legal history of all important supreme court cases, congressional laws and presidential executive orders related to school segregation and desegregation *Easy-to-read and interpret graphs and figures *The most up-to-date school population and census information

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes