Venta Flash: Por pocos días libros hasta 80% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Teaching History in a Neoliberal Age: Policy, Agency and Teacher Voice (Routledge Research in Education Policy and Politics) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
210
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367227104
N° edición
1
Categorías

Teaching History in a Neoliberal Age: Policy, Agency and Teacher Voice (Routledge Research in Education Policy and Politics) (en Inglés)

Mary Woolley (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Teaching History in a Neoliberal Age: Policy, Agency and Teacher Voice (Routledge Research in Education Policy and Politics) (en Inglés) - Mary Woolley

Libro Nuevo

$ 165.610

$ 230.010

Ahorras: $ 64.400

28% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 29 de Julio y el Martes 06 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Teaching History in a Neoliberal Age: Policy, Agency and Teacher Voice (Routledge Research in Education Policy and Politics) (en Inglés)"

This book explores changing practice in history classrooms from the autonomy of the 1980s through the introduction of GCSEs and the National Curriculum to the prescription of the National Strategies and the pervasive influence of league tables in the first decade of the twenty-first century. It uses individual narratives from history teachers to shed light on a changing profession. Showcasing research that is crucial reading for leaders in education, it uses oral accounts from 13 experienced teachers to provide a rich testimony of the constraints and affordances acting on history teachers. The book offers a unique perspective to show how teachers experienced steady but substantial changes in policy and autonomy and how this affected their practice; this detail enhances an analysis of policy and curricular documents across three decades. The findings are crucial for educational settings today, facing crises of teacher recruitment and teacher retention. This book will be of great interest to academics and higher degree research students in history education, history of education and education policy. It will also be of interest to beginning history teachers and senior school leaders responsible for teacher development and curriculum.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes