Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada the didactical challenge of symbolic calculators: turning a computational device into a mathematical instrument (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2010
Idioma
Inglés
N° páginas
308
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.7 cm
Peso
0.44 kg.
ISBN
1441935827
ISBN13
9781441935823

the didactical challenge of symbolic calculators: turning a computational device into a mathematical instrument (en Inglés)

Dominique Guin (Ilustrado por) · Kenneth Ruthven (Ilustrado por) · Luc Trouche (Ilustrado por) · Springer · Tapa Blanda

the didactical challenge of symbolic calculators: turning a computational device into a mathematical instrument (en Inglés) - Guin, Dominique ; Ruthven, Kenneth ; Trouche, Luc

Libro Nuevo

$ 141.430

$ 282.850

Ahorras: $ 141.420

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 82 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 12 de Julio y el Viernes 19 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "the didactical challenge of symbolic calculators: turning a computational device into a mathematical instrument (en Inglés)"

A significant driver of recent growth in the use of mathematics in the professions has been the support brought by new technologies. Not only has this facilitated the application of established methods of mathematical and statistical analysis but it has stimulated the development of innovative approaches. These changes have produced a marked evolution in the professional practice of mathematics, an evolution which has not yet provoked a corresponding adaptation in mathematical education, particularly at school level. In particular, although calculators -- first arithmetic and scientific, then graphic, now symbolic -- have been found well suited in many respects to the working conditions of pupils and teachers, and have even achieved a degree of official recognition, the integration of new technologies into the mathematical practice of schools remains marginal. It is this situation which has motivated the research and development work to be reported in this volume. The appearance of ever more powerful and portable computational tools has certainly given rise to continuing research and development activity at all levels of mathematical education. Amongst pioneers, such innovation has often been seen as an opportunity to renew the teaching and learning of mathematics. Equally, however, the institutionalization of computational tools within educational practice has proceeded at a strikingly slow pace over many years.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes