Semana del libro importado hasta con 50% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Emergent Executive: A Dynamic Field Theory of the Development of Executive Function (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Tema
Bw Social Sciences Malden Grp
Idioma
Inglés
N° páginas
316
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.6 x 15.0 x 1.0 cm
Peso
0.20 kg.
ISBN
1118956656
ISBN13
9781118956656

The Emergent Executive: A Dynamic Field Theory of the Development of Executive Function (en Inglés)

Buss, Aaron T. ; Spencer, John P. ; Wiebe, Sandra A. (Autor) · Wiley-Blackwell · Tapa Blanda

The Emergent Executive: A Dynamic Field Theory of the Development of Executive Function (en Inglés) - Buss, Aaron T. ; Spencer, John P. ; Wiebe, Sandra A.

Libro Físico

$ 50.060

$ 91.020

Ahorras: $ 40.960

45% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 12 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Chile entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Emergent Executive: A Dynamic Field Theory of the Development of Executive Function (en Inglés)"

Executive function (EF) is a central aspect of cognition that undergoes significant changes in early childhood. Changes in EF in early childhood are robustly predictive of academic achievement and general quality of life measures later in adulthood. We present a dynamic neural field (DNF) model that provides a process-based account of behavior and developmental change in a key task used to probe the early development of executive function--the Dimensional Change Card Sort (DCCS) task. In the DCCS, children must flexibly switch from sorting cards either by shape or color to sorting by the other dimension. Typically, 3-year-olds, but not 5-year-olds, lack the flexibility to do so and perseverate on the first set of rules when instructed to switch. Using the DNF model, we demonstrate how rule-use and behavioral flexibility come about through a form of dimensional attention. Further, developmental change is captured by increasing the robustness and precision of dimensional attention. Note that although this enables the model to effectively switch tasks, the dimensional attention system does not "know" the details of task-specific performance. Rather, correct performance emerges as a property of system-wide interactions. We show how this captures children's behavior in quantitative detail across 14 versions of the DCCS task. Moreover, we successfully test a set of novel predictions with 3-year-old children from a version of the task not explained by other theories.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes